logo

6 maj 2022

Dlaczego reklamy na Instagramie nie przynoszą rezultatów

Niestety, wiele osób postrzega targetowanie jako magiczną pigułkę i obwinia kiepskich specjalistów od targetowania za marnowanie budżetu. Dziś chcemy pomóc Ci dowiedzieć się, czy takie stanowisko jest słuszne.

Wielu biznesmenów zatrudnia specjalistów do promowania kont w mediach społecznościowych, ale to nie działa dobrze. Marketerzy kończą po prostu na kupować followersów na Instagramiea bez tego nic nie mogą zrobić. Jaki jest więc powód tego, że reklama nie działa?

A teraz, punkt po punkcie:

  • Nie jest to gotowa strona do uruchamiania reklam. Jest bardzo prawdopodobne, że osoby, które zainteresują się propozycją layoutu reklamowego, wejdą na stronę z kilkoma postami, bez Highlights i z niskiej jakości wizualizacjami, ale zaraz ją opuszczą. Powody mogą być różne: nie znajdą potrzebnych im informacji, wizualizacja layoutu jest nieistotna dla strony, nie spodobała im się wizualizacja itd. W takich przypadkach specjaliści SMM mogą jedynie kupić prawdziwych followersów z Instagrama i mieć nadzieję, że przynajmniej te osoby nie opuszczą konta po minucie.
  • Rzadkie publikowanie treści. Ten punkt jest bardzo powiązany z punktem powyżej. Przynajmniej 8-10 Stories dziennie i 2-3 posty w tygodniu powinny być, aby nie zniknąć z algorytmów Instagrama.
  • Słaba komunikacja z odbiorcami. Na przykład lekceważące odpowiedzi, gdy użytkownicy pytają o cenę, a także bardzo długie bezpośrednie odpowiedzi na pytania. Jeśli nie odpowiedziałeś na zgłoszenie w ciągu pół godziny, no, maksymalnie godziny, to jest to stracone zgłoszenie.
  • Błędy w technicznej części ustawień reklamy. Dotyczy to np. błędnego wyboru celu kampanii reklamowej, czyli grupy odbiorców.
  • Mały Budżet reklamowy. Aby zrozumieć, czy dana hipoteza działa, czy nie, użytkownik musi przewinąć reklamę, aby mogła się ona nauczyć i pokazać pierwsze wyniki, dlatego potrzebny jest dobry budżet reklamowy. Jaki? Jest to kwestia indywidualna i zależy od projektu.
  • Przestarzałe layouty. W reklamie wszystko zmienia się bardzo szybko i layouty, które były modne kilka miesięcy temu, już nie działają.
  • Sezonowość. Na dany produkt może po prostu nie być popytu w danym okresie czasu.
  • Słaba analiza TA. Bez kompetentnej, dogłębnej analizy marketingowej odbiorców nie da się stworzyć dobrej reklamy, dlatego wszystkie layouty i tezy pójdą donikąd.
  • Powtarzanie błędów konkurencji. Z reguły początkujące firmy nie analizują rynku w swojej okolicy i nie wiedzą, jakie błędy popełniają inne firmy. Poświęcając czas na studiowanie wzlotów i upadków konkurencji, możesz zapożyczyć od niej dobre pomysły i zapamiętać jej błędy.

W tym artykule omówiliśmy główne powody, dla których reklamy mogą nie działać. Jak widać, nie zawsze winny jest targetolog. Thunderclap może dać Ci dodatkowe spojrzenie na Instagram.

Jeśli jeszcze nie próbowałeś korzystać z usług specjalistów lub ustawić reklamy dla swojego projektu, to powinieneś nawiązać współpracę z profesjonalnym specjalistą od targetowania i skonsultować się, jak zbadać rynek i opracować strategię reklamową.

Zobacz również